Berlin part 2

 
Tända ljus som fanns i en kyrka
 
 
STARBUCKS COFFEE
 
 
Några människor som demonstrerade utanför amerikanska ambassaden
 
 
En minnesplats för politiker som blev avrättade under andra världskriget
 
 
Hösten kommer till Berlin också
 

Så klockan 05.20 stog vi ute på parkeringen i centrum. Ca 10 min senare kom bussen och plockade upp oss. Sen var det raka vägen mot Berlin, tyskland. Sen efter typ 100 timmar i bussen (hehe) fick vi äta lite och sen var vi framme i Berlin. Vi fick några timmar att göra vad vi ville inne i Berlin, typ shoppa lite och sådant. Sen åkte vi runt och tittade på olika saker som Berlinmuren och TVtornet. Efter det åkte vi till shoppingcentret Alexa där vi åt och gick lite till i affärer.


På kvällen kom vi till hotellet som faktiskt var 4stjärnigt. Jag sov med Smilla och en tjej som heter Céline. På morgonen dagen efter gick vi upp ca 07.30. Vi gjorde oss iordning och åt frukost. Klockan 09.00 åkte vi igen. Jag tror det tog typ två timmar sen var vi framme vid koncentrationslägret Sachsenhausen. Jag vill inte ens berätta om det så hemst tyckte jag det var. Ush! Tänk att gå på marken där tusentals lik har legat... Ja ni fattar poängen. Aja, sen efter typ två och en halv timme där så tror jag att alla var lättade när vi fick åka därifrån hahah. Vi fick också några timmar i Rostock.


Jag handlade faktiskt inget förutom mat i tyskland, känns bra eftersom jag sparar till USA (6 dagar kvar!!). Från Rostock gick färgan till danmark som vi tog vid niotiden. Sen åkte vi hem. Bussen var tillbaka vid 01.30 typ ♥

 

Ps: Förlåt att inlägget är lite försenat men det var något fel på internetet här hemma igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0